Transport konieczny. Taksówki i inne metody przemieszczania się

o?Pojęcie car-sharingu w WikipediiCar-sharing ? system wspólnego użytkowania samochodów osobowych funkcjonujący w ponad 600 miastach na świecie. Samochody udostępniane są za opłatą użytkownikom przez operatorów floty p

Transport konieczny. Taksówki i inne metody przemieszczania się Mamy sporo metod przemieszczania się, które dostarczą nas do celu, mało który środek transportu jest tak niezawodny jak . To najlepszy z wielu sposobów transportu, dlaczego?

Pojęcie car-sharingu w Wikipedii

Car-sharing ? system wspólnego użytkowania samochodów osobowych funkcjonujący w ponad 600 miastach na świecie. Samochody udostępniane są za opłatą użytkownikom przez operatorów floty pojazdów, którymi są różne przedsiębiorstwa, agencje publiczne, spółdzielnie, stowarzyszenia lub grupy osób fizycznych.

Stosowanie tego systemu zwiększa intensywność wykorzystania pojazdów w ciągu doby, co prowadzi do zahamowania wzrostu liczby samochodów rejestrowanych prywatnie

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing


Naliczanie opłat - system podwójny

System podwójny naliczania opłaty D (ang. Double Application of Tariff).

Podwójny system naliczania D bazuje na jednoczesnym sumowaniu opłaty z czasu i drogi niezależnie od prędkości z jaką porusza się taksówka.

Ze względu na zmienną prędkość taksówki wyznaczanie opłaty następuje przez zliczanie impulsów prostokątnych z generatora czasu znajdującego się w układzie elektronicznym taksometru oraz dostarczanych z przetwornika (nadajnika) drogi, których częstotliwość jest liniowo zależna od prędkości taksówki. Obecnie najczęściej wykorzystuje się impulsy z drogi podawane z czujnika prędkości umieszczonego w skrzyni biegów lub z układu prędkościomierza, układu ABS, czasami komputera sterującego praca silnika (głównie samochody japońskie), sygnał ten często doprowadzany jest do złącza radia samochodowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr


Negocjacja ceny za przejazd taksówką

Ceny za przejazdy taksówką różnią się pomiędzy różnymi miastami i firmami przewozowymi. Dla tras w mieście stawka zwyczajowo jest wyższa niż dla dłuższych i między-miastowych przejazdów tym środkiem transportu. Wynika to z prostego faktu, auto w trasie zużywa mniej paliwa, więc przewoźnicy i taksówkarze mogą sobie pozwolić do obniżenia ceny nawet do 1 zł za kilometr.

Można też cenę przedyskutować z przewoźnikiem już zamawiając przejazd, zwłaszcza taki dłuższy. Im dalej będziemy chcieli pojechać tym mniej powinniśmy zapłacić, co daje nam pewne pole do negocjacji ceny z taksówkarzem. Jest to szczególnie przydatne np. przy transferach lotniskowych.