Dla facetów - o samochodach i ich serwisowaniu

. Czasem wydaje nam się, że możemy zaoszczędzić na samodzielnych na prawach, jednak w ten sposób nie zawsze uda nam się poradzić sobie ze wszystkimi awariami. Jeśli chcemy, by nasz samochód został naprawiony szybko i pr

Dla facetów - o samochodach i ich serwisowaniu

Czy naprawy w serwisach sÄ… kosztowne?

Naprawianie samochodu zawsze wiąże się z pewnymi kosztami, które w zależności od danego miejsca, będą większe lub mniejsze. Czasem wydaje nam się, że możemy zaoszczędzić na samodzielnych na prawach, jednak w ten sposób nie zawsze uda nam się poradzić sobie ze wszystkimi awariami. Jeśli chcemy, by nasz samochód został naprawiony szybko i profesjonalnie, powinniśmy go oddać do warsztatu, a to może nas nieco kosztować. Mimo, że cena może być w tym przypadku dość wysoka, warto pamiętać, że przecież płacimy tutaj za doświadczenie i wiedzę specjalistów, a ponadto zwykle dostajemy gwarancję, że naprawa będzie przeprowadzona prawidłowo i w razie jakichkolwiek problemów, wszelkie poprawi wprowadzone zostaną na koszt danego warsztatu.


Encyklopedycznie o obiegu silnika dwusuwowego

Obieg pracy silnika dwusuwowego

Suw sprężania ? w pierwszej fazie suwu sprężania następuje płukanie przestrzeni roboczej silnika. Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy napływającym świeżym ładunkiem.
Suw pracy ? Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu może mieć miejsce początek cyklu płukania.

Jako pompa ładująca w najprostszych silnikach benzynowych wykorzystywana jest skrzynia korbowa. Rozrząd w takich silnikach najczęściej jest przeprowadzany poprzez odsłanianie i zasłanianie przez tłok odpowiednich kanałów w cylindrze, co upraszcza konstrukcję (brak oddzielnego układu rozrządu). Przepływ ładunku przez skrzynię korbową umożliwia smarowanie silnika wtryskiem oleju do układu dolotowego (lub dodanie go do paliwa), co pozwala na rezygnację z układu smarowania i dalsze uproszczenie konstrukcji. Taki uproszczony silnik, często stosowany dawniej w motocyklach i małych samochodach, jest jednak niedoskonały (niekorzystny symetryczny rozrząd, straty energii na przepompowanie ładunku przez skrzynię korbową, spalanie oleju) i nieefektywny, co jest przyczyna złej opinii o dwusuwach w ogóle i niemal zaniknięcia silników dwusuwowych niskoprężnych. Konstrukcje zaawansowane używają mechanicznych pomp ładujących (głównie systemu Roots), rozrządu zaworowego (przepłukanie wzdłużne) i ciśnieniowych układów smarowania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy


Bezawaryjne samochody nie istniejÄ…

Usterka w aucie? Nie zawsze musi to oznaczać ogromny problem! Wiele z nich można naprawić łatwo i szybko, dlatego nie powinniśmy w takim przypadku od razu planować sprzedaży samochodu. Niemal w każdym pojeździe zdarzyć się mogą różne nieprawidłowości, awarie lub inne problemy, a jedyne co powinniśmy wtedy zrobić, to znaleźć osobę, która pomoże nam sobie z nimi poradzić. Może to być znajomy mechanik samochodowy lub specjalista z renomowanego warsztatu samochodowego konkretnej marki, jednak ważne jest, byśmy nie odwlekali naprawy. Jazda niesprawnym samochodem może przynieść nam wiele problemów, a nawet poskutkować kosztownym mandatem. Warto tego unikać!